每週通訊 Weekly Bulletin 09/04/2022


主日彌撒 暨 每日祈禱

Join Zoom 732-732-7732

丙年 常年期第二十三主日 彌撒視頻 09/04/2022 [NEW]

丙年 常年期第二十四主日 福音 09/11/2022 [NEW]

聖路加福音 Luke   15:1 — 10

那時候,好些稅務員和罪人都來接近耶穌,聽祂講道。法利塞人和經師們紛紛議論說:「這個人交接罪人,又和他們吃飯。」耶穌就對他們講了這個比喻說:「你們中間誰有有一百隻羊,失去了一隻,而不把這九十九隻留在荒野,去尋覓那失落的一隻,直到找到為止呢?找到了,就高興的把牠放在肩上,回到家中,請朋友和鄰人來,對他們說:『請你們來與我一同歡樂罷!因為我失去的羊又找到了。』我告訴你們:因為一個罪人悔改,天上也要這樣為他歡樂,比為九十九個無須悔改的義人歡樂更大。」「或者一個婦女,有十個銀幣,若是遺失了一個,那能不點上燈,打掃房屋,細心尋找,直到找到為止呢?找到了以後,就請朋友和鄰人來說:『你們來與我同樂罷!因為我失去的那一個銀幣又找到了。』我告訴你們:因為一個罪人悔改,天主的使者也要這樣歡樂。」 — 基督的福音

玫 瑰 經 線 上 祈 禱

ZOOM ID:  732-732-7732

A) 週一 ~ 週六 8:00PM
YouTube直播, 可在SJCCM.COM首頁觀看參與

B) 主日 8:00PM
由聖母軍主導, 專為亡靈和病苦者祈禱平台

請為歐媽媽的康復和歐神父旅途平安祈禱 [NEW]

Dear friends, the good news is that after several difficult days, my mother’s health has been improving, she is at home under good care.  Thank you very much for your prayers, support and understanding, now I am in my way back to San José, see you soon!  – Message from Fr. O.

親愛的朋友們,好消息是,經過幾天的艱難日子,媽媽的身體狀況有所好轉,在家中得到很好的照顧。 非常感謝您的祈禱、支持和理解,現在我正在返回聖荷西的路上,很快再見! – 歐神父的話

禮儀組國語組,慕道班講員及服務人員派遣禮為 9/11/22

邀請參加 [依納爵靈修課程] 2022-2023

Ignatian Retreat In Daily Life

點 閱 詳 情 並 報 名 參 加

奧斯卡·坎圖主教關於加州第 1 號提案的信

Youth Catechetical Ministry (YCM) Enrollment 兒童要理班註冊 2022-2023

Enroll your children in youth faith formation through our Catechetical Ministry (CM) program located at the St. Clare School.

The 2022-2023 YCM school year begins Sunday, September 18th, 2022. Classes take place every Sunday (except on special Church celebrations) from 3:00-4:15pm with Mass from 4:30-5:30pm at St. Clare parish.

點 閱 詳 情 並 報 名 參 加

Youth Catechetical Ministry Homepage

Youth Catechetical Ministry (YCM) Calendar

VOLUNTEER NEEDED FOR PROJECTOR TEAM

Projector Team 需要大家的參與和支持。主要包括三項工作, 敬請有興趣有能力的朋友們積極報名:

  1. 編輯製作PPT
  2. 弥撒中播放PPT
  3. Setup / Test / Cleanup Laptop, Projector & Remote Control

聯繫人歐神父(fr.olivera@gmail.com), Vivian Chu (vivianchubiz@gmail.com)。

點 閱 詳 情 並 敬 請 幫 忙

BE A MISSIONARY WITH US!!

CARMELITE MISSIONARIES OF ST. THERESE OF THE CHILD JESUS

PUEBLA-MEXICO

MISSIONARY COOPERATION PLAN, DIOCESE OF SAN JOSE CA

On September 11th , the Carmelite Missionary Sisters of St. Teresa of the Child Jesus from Puebla Mexico, on behalf of the Diocese of St. Jose CA, will have a second collection in this Parish to raise funds, to start the construction of the Mission house destroyed by Hurricane Grace in August 2021 in Huehuetla, Sierra Norte of Puebla. A place of mission with indigenous people for 80 years, where many indigenous people have known God through retreats, bible classes, catechist training, and more. Please help them.

The second collection is on September 11 th . SEGUNDA COLECTA

THANK YOU FOR YOUR GENEROSITY

特別奉獻 SPECIAL COLLECTIONS

September 11 : Catholic Education

Urgent Donation to Help UKRAINE

Pope Francis教宗鼓勵信眾信賴天主
“基督之家”是擺脫毒品的希望之地

阿根廷協助吸毒青年戒毒的機構“基督之家”在全國發起盧漢聖母巡遊活動,教宗寄發視頻訊息,鼓勵信眾信賴天主。

(梵蒂岡新聞網)阿根廷協助吸毒青年戒毒的機構“基督之家”,在全國發起2022-2023年盧漢聖母巡遊活動。在這個機會上,教宗方濟各於9月4日向籌備單位寄發視頻訊息,勉勵信眾信賴天主,並指出“基督之家”是擺脫毒品的希望之地。教宗說,“你們要看看,在天主的助佑下能做什麼”。教宗也提到“基督之家”15年來提供的見證。阿根廷的盧漢聖母巡遊活動由基督之家大家庭、阿根廷明愛會和堂區俱樂部共同籌辦。

本次活動的格言是“沒有一個孩子因毒品而喪失”。阿根廷的每個“基督之家”將帶著一尊盧漢聖母像和庫卡聖母堂的十字架進行朝聖活動。2008年聖週四,當時的貝爾格里奧樞機在該堂區為12名正努力走出毒品隧道的青年滌足。巡遊活動始於8月7日,將於明年3月在盧漢聖母朝聖地結束。那時恰逢第一個基督之家成立15週年、教宗方濟各就職10週年。

教宗認為,這項巡遊活動是一個“建設性的活動”。教宗向青年說,“基督之家不僅是一隻將你們舉起來的手,而且也是愛”。他給他們指出,基督之家是恢復健康的家,那裡能加強自己的生命、以更好的方式重新融入社會。教宗最後說,“祝基督之家15週年快樂,它們正在全國各地開始這趟旅行。願天主降福你們,並繼續前行”。


9/4/2022 常年期第二十三主日

我要真心奉獻》、《主愛有多少》 & 《來與我們此路同行

「進堂曲」《我已經決定》。今天的福音路加14:26~27: 「如果誰來就我,而不惱恨自己的父母、母親、妻子、兒女、兄弟、姐妹,甚至自己的性命,不能作我的門徒。不論誰,若不背著自己的十字架,在我後面走,不能作我的門徒。」耶穌的措辭強烈,要求甚高,要成為祂門徒的先決條件即是要將天主放在優先順序之首位。近年來,美國政壇常聽到「No one is above the law」,這口號雖响亮但只適用於司法獨立,體制完備,且能公正執行正義的人間國度。美國建國「獨立宣言」的前言, 開宗明義指出「人人生而平等,造物者賦予他們若干不可剝削的權利,其中包括生命權、自由權和追求幸福的權利。」其最後的總結為「And for the support of this declaration, with a firm reliance on the protection of Divine Providence, we mutually pledge to each other our lives, our fortunes, and our sacred honor」。其中「Divine Providence」 指的是天主及祂對所造萬物之關切與守護, 基督信仰是美國立國之本。猶太民族(今以色列)歷史中的名君如撒羅滿和達味王,他們一生的高低起伏與其言行與天主是否同頻直接成正比;美國的開國元勳華盛頓、富蘭克林皆是敬主愛人,了不起的領袖,他們既跟隨主而又入世濟眾。

我們團體每年的慕道班課程是從九月開始,直到隔年復活前夕(約三、四月)領洗,之後仍有第四期的課程,繼續深化信仰,而在信仰上欲求精進的良方,就是實際參與教會的服務,擇己所愛,量力而為,知行合一。就如兩週前,為我們主祭的方濟會士劉星群神父在講道中勉勵我們的:效法耶穌,過好每天的日子,做好手邊工作,具體在生活中實行、活出愛德,如此您將會通過「窄門」以臻至善。這首「我已經決定」既呼應今天的福音,亦歡迎新的慕道朋友。

「奉獻曲」《我要真心奉獻》。謝謝季祺加譜的優美合音, 猶如畫龍點睛。此曲的反思:內心覺察天主對自己的召叫,全心奉靠、以愛還愛、追求聖潔,與志同道合的好友攜手合作,歡欣喜悅地答覆召叫(the calling)。

「領主曲」《主愛有多少》。耶穌親近呼求祂的人,尤其是謙虛悔改的人。路17:15~19 耶穌治癒了十位呼求祂救命的癩病人,但最終只有一位外邦的撒瑪黎雅人返回感謝耶穌,他有信德亦知感恩。懂得感恩的人,內心常喜悅。

「結束曲」《來與我們此路同行》。呼應今天的福音。與主同行,步履輕盈。

(9/2/2022 GL)

點 此 了 解 更 多 聖 歌

聖 詠 團 的 禮 物 GIFTS FROM CHOIR

教會音樂 CHURCH MUSIC (作者林谷)

和好聖事

1. Make Appointment:
https://calendly.com/carlosalberto-olivera/15min
2. After Sunday 3:00PM Mass at St. Clare Church.
3. Email Fr. Olivera for your question or concern.
4. 首週六明恭聖體 及 和好聖事 7:30pm-8:30pm 在 St. Clare Church。

CLICK for Detail …

靈修資料推薦 Faith Formation Resources

Sunday Collections Monthly Report [NEW]

YTD Goal 7/1/22 through 8/31/22:  $25,000
YTD Actual 7/1/2
2 through 8/31/22: $19,500
YTD Variance :  ($5,500)

Fiscal Year Goal (7/1/22-6/30/23): $175,000

Note: We achieved 78% of Sunday collections goal during the first 2 months of our current fiscal year ending 6/30/23.  We have some August donations checks which will be deposited in September, so we expect to move closer to goal in the next month or so.  Thank you everyone for your generosity!!

網上奉獻操作指南 Online Giving Introduction

2022 Special Collection Schedules

Online Giving Platform Upgrade

Dear Fellow Parishioners:

Recently, the vendor for our Online Giving Platform provided an update which has resulted in changes in the way we log in.  For those who made recurring donations, you will be able to log in using your email address and existing password.  For those who made one-time donations, you will need to create a new login by selecting the “Sign In” option on the main screen and then creating a new login account.  

If you have any questions regarding the change or have difficulty making donations please contact either Eugene (ujeanlee@gmail.com) or Wennie. (wchang1999@gmail.com).

Thank you for your generous support and understanding!!

SJCCM Finance Team

LIVESTREAM MONTHLY MEMORIAL MASS Gate of Heaven Catholic Cemetery

You are invite
Every 2nd Saturday of the Month 11 AM
@ All Saints Chapel
https://www.facebook.com/Gate-of-Heaven-Catholic-Cemetery-113878191969735/
The names of the deceased buried at Gate of Heaven and Calvary Cemeteries
from the prior month will be read in our mass intentions.
For more information: (408)878-4057; www.cfcssanjose.org

新冠疫情資源匯總

了解疫情期間可以獲得的支援與服務

1、疫苗 VACCINE
2、SJCCM新冠疫情支援小组
3、Santa Clara County COVID Assistant Navigation Program
4、心理行為健康服務

慈善機構

糧食銀行Second Harvest Food Bank針對疫情的爆發, 設有幾種特別的免費服務.
1. 為獨居老人或殘障者運送食物到府
2. 為需要食物者提供 “驅車抵食物站, 無須下車, 即可領取食物”
3. 協助失業或低收入者申請政府糧食券

請關注您周遭需要幫助者, 聯絡工作人員陳莉娜 (408) 693-4284
我們為小兄弟所做的, 就是為主做。




Facebook


Youtube


Youtube

Modify your subscription

   |   

View online